Blogger Templates

Saturday, May 15, 2010

"SeLamaT Pagi CikGu!..."

Tanpa guru, rasanya aku tidak akan bisa kenal abjad juga nombor...

Tanpa guru, rasanya aku tidak akan bisa membaca, menulis juga mengira...

Tanpa guru, rasanya aku tidak akan bisa tahu apa itu makna sebuah kehidupan dan masa depan...

Dan pastinya tanpa ilmu juga tunjuk-ajar oleh guru-guruku dahulu, aku tidak mampu mengukir catatan ini...

Buat Mrs Wong, guru darjah kala aku di dalam darjah 1B Primary MGS Jln March Kuala Lumpur, million thks teacher Wong...for your care, for you patient, for your thought...for everything!

Buat barisan bekas guru-guru di Secondary MGS Jalan Cenderasari Kuala Lumpur dari tahun 1983-1989; Mrs Peter, Mrs Joseph, Mrs Oun, Mrs Nathan, Puan Hamidah, Puan Kalsum, Puan Salbiah, Puan Saodah, Puan Fatihah, Puan Siti Senja serta lain-lain yang tidak sempat aku senaraikan di sini.... jasa anda semua terlalu besar maknanya didalam diri ini.

Buat insan-insan mulia yang pernah aku panggil cikgu dari 1977 -1989, terima kasih atas segala ilmu yang diberi, tunjuk-ajar yang tidak berbelah bagi, nasihat juga teguran demi kebaikan diri. Tanpa cikgu, aku tidak akan sampai ke tahap ini...hari ini.

Buat semua bekas guru-guruku baik di Sekolah Rendah Perempuan Methodist juga di Sekolah Menengah Perempuan Methodist Kuala Lumpur...buat anda semua yang amat aku sanjungi dan hormati...Selamat Hari Guru!

Selamat Hari Guru buat semua insan bergelar guru dan cikgu di Malaysia...anda adalah nian yang menerangi tiap jiwa kerdil bernama murid!

No comments:

Post a Comment