Blogger Templates

Wednesday, March 25, 2009

Memori...Hari Sukan 2008 Tadika Sinar Bestari





Aku dulu takder peluang masuk dan belajar di tabika @ tadika...maklumlah masa zaman aku kecik-kecik dulu, kami susah..arwah abah sorang aja yang keja...kami duduk kat kawasan setinggan aje jadi memang takder kemudahan tadika bagai. Bila zaman adik-adik aku, barulah tegak sebuah tadika kemas kat kawasan tu, tapi jauh jugak dari rumah aku....dalam 3km ada jaraknya, tapi mak aku masukkan jugak 2 adik kat situ...dan mak akulah selalu hantar adik aku ke tadika tu. Kadang-kadang aku atau abang kena gi jemput dia orang balik...mak aku tak bagi dia balik ikut kawan-kawan takut adik aku singgah sama kat sungai lak sebab nak ke tadika tu kena tempuh sebatang anak sungai yang memang sinonim namanya dengan bandaraya Kuala Lumpur.
Tadika Kemas masa zaman tu lebih bercorak "makan-makan", tak banyak aktiviti macam sekarang...mana ada hari sukan ka, konsert ka, peksa ka....Tadika sekarang, punya la canggih....macam-macam ada... tapi aku tumpang seronok bila tengok anak saudara aku yang satu ini gembira menghabiskan zaman tadikanya dengan segala kenangan manis...hari sukan ini umpamanya. Memori indah ini akan kekal terpahat dalam dirinya sampai bila-bila.

5 comments:

  1. Kucc....aku pun tak merasa tadika@tabika, entahlah aku pun tak tau apasal makbpk aku tak anta pegi tadika dulu...mnungkin tak diwajibkan mcm skrg...aku tak tanya..tp kalau ada peluang dulu aku nak masuk tadika cina, skolah cina hihi..biar aku pandai ckp cina, tp bila aku tanya balik kat mak aku apasal tak anta skolah cina, jwb mak aku takut nanti aku kena buli ngan budak2 cina hihihi...

    ReplyDelete
  2. waa..kita punyer taste yg sama laa...mmg ada angan nk masuk tadika cina smbg sekolah cina...kalaulah masa boleh diundur kebelakang ek jun, alangkah....berangan ajer lerr kita wei.

    ReplyDelete
  3. sekarang dah wajib ke weh? mcm tak je. wa masuk tabika melayu. sekolah cina takat 3 thn je. zaman tu takde buli2 lagi kot. tapi cikgu strict gila! ke sbb wa yg slow hehe. habis tapak tangan dgn libasan rotan. 1 salah 1 rotan. 10 salah? ehehe :P

    ReplyDelete
  4. sil, jun...ckp pasal buli, wa gelak tgk pondok2 semlm...definisi buli dr kacamata budak2..mcm2 versi wei, ada satu tu paling cute " buli tu budak badan besar yg suka cari gaduh& pukul budak2.."..hahaha

    sil...patut lu kuruih, zaman tabika dah kena dera giler ek...agak2 dlm setahun tu berapa kali lu kena libas ek..hehehe

    ReplyDelete
  5. yus apa2 pun..ko bertuah gak sbb ada peluang masuk sekolah makan2 ni...nnt ada gak memori indah yg boleh diceritakan pada anak cucu weii...

    ReplyDelete